روش تحقیق » صفحه 2
مشاهده / بستن موضوعات

بررسی رابطه بین هوش عاطفی مدیران با عملکرد معلمان مدارس شهر کرج

947 بازدید

     طی سالهای متمادی، بهره هوشی یا هوشبهر[1]معیاری برای سنجش هوش فردی به شمارمی آمد، وآزمون بهره هوشی تنها شاخصی بود که نشان دهنده توانایی یادگیری ومیزان موفقیت شخصی محسوب می شد. درسالهای اخیراین امرمورد بحث وچا لش محافل علمی قرارگرفت. بسیاری از افراد درآزمون ورودی دانشگاهها یا مؤسسات آموزش عالی ازنظربهره هوشی نمره بالایی کسب می کردند، اما این افراد درمحیط کاروخانواده، چندان موفق وسازگارنبودند وبرعکس، افرادی بهره هوشی پایینی داشتند ولی درمحیط کارافرادی موفق وسازگاربه شمارمی رفتند که علت آن می تواند به سطح هوش عاطفی[2] وهیجانی فرد مربوط باشد. هرمديربايد بتواندازطريق افرادبه اهداف سازماني برسد. سالهاست به مديران مي آموزند كه توانا یی آنها براي دستيابي به اهداف، رابطه مستقيم با توانايي آنها با برانگيختن افراداطراف خود دارد. اين امر امروزه اهميت بيشتري يافته است زيرامسائل انساني، ارتباطات وروابط بين مديرو کارکنان افزايش يافته است. به ويژه آنكه کارهاي فردي روبه کاهش واهميت کارهاي تيمي وگروهي روبه افزايش است.اين مهم شکل دهنده رويکرد مديريت جديد است که اهميت آن روزبه روزآشکارتري شود (ميلر، 1999،به نقل ازگاردنرواستاک ، 2002، ص1). دررويکرد جديد مديريت، فرهنگ سازماني، كارتيمي و نحوه همكاري مديربا ديگران اهميت خاصي دارد. در واقع تمرکزاصلي بررشد وپرورش افراداست تا ازاين روبهره وري سازمان نيزافزايش يابد. از اين رو، مديراني مدنظرسازمانها هستند که ازتوانمنديهاي اجتماعي ومهارتهاي ارتباطات برخوردار باشند، شنونده وسخنگوي خوبي باشند وبا درك احساسات خود وديگران ودر بيان وانتقال احساسات به خوبي عمل كنند ودريک جمله آنها بتوانند محيطي با نشاط ايجاد كنند که درآن افراد رشد يابند. رويکرد مديريتي جــديد اين مديران رامديراني اثربخش وموفق مي داند. مديران اثربخش وموفق به قابليتهاي عاطفي توجه فراوان دارند ودر ارتباطات خود به خوبي مي توانند عواطف و احساسات ديگران را درک کنند و متناسب با آن عکس العمل نشان دهند و دريک کلام از هوش عاطفي بالايي برخوردارند. علم ثابت کرده است که ضریب عاطفی بیش ازضریب هوشی یاقدرت فکری محض، زیربنای بسیاری ازبهترین تصمیم گیریها وبیشترفعالیتهای تجاری وزندگی های رضایت بخش وموفق راتشکیل می دهد. با توسعه عاطفه است که می آموزیم احساسات خودودیگران را تأ یید کنیم وبرای آنها ارزش قائل شویم وبه طورمناسب به آنها پاسخ گوئیم ودریابیم که عواطف درهر لحظه ازروز، اطلاعات حیاتی وسودمند دراختیارما می گذارند. این واکنش قلبی است که نبوغ خلاق وشهود را شعله ورمی سازد

 

 125صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد +پرسشنامه قیمت 29000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (درون گرایی – برون گرایی ) با تعهد سازمانی ورضایت شغلی دبیران مقطع متوسطه شهرستان گرمسار

1086 بازدید

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی (درونگرایی و برون گرایی)با تعهد سازمانی و رضایت شغلی می باشد. برای این منظورتعداد127نفر(74مردو53زن) دبیر از بین 253دبیرمقطع متوسطه شهرستان گرمسار به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند و به پرسش نامه ی شخصیتی آیزنک   تعهد سازمانی و رضایت شغلی جواب دادند ، رابطه ی بین ویژگی های شخصیتی با تعهدسازمانی و رضایت شغلی مورد بررسی قرار گرفت . همچنین بااستفاده از روش های آماری ماتریس همبستگی و رگرسیون چند متغیره به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته شد.

نتایج حاصله نشان داد که:

بین رضایت شغلی و برونگرایی با ضریب همبستگی 56/. و بین تعهد سازمانی ورضایت شغلی با ضریب همبستگی 55/. وتعهد سازمانی و برونگرایی با ضریب همبستگی 66/. در سطح معنا داری 01/. رابطه ی معناداری   وجود دارد.و همچنین بین ابعاد رضایت شغلی که از جمله ماهیت شغل نحوه ارتقاء در سازمان حقوق و سرپرستی با تعهد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد و این متغیر ها قادر به پیش بینی تعهد سازمانی می باشند.

برون گرایی و تعهد سازمانی توانایی پیش بینی رضایت شغلی را دارند وهمچنین برون گرایی، درون گرایی و رضایت شغلی توانایی پیش بینی تعهد سازمانی را دارند.

 

 160صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد +پرسشنامه قیمت 33000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


مقایسه میزان سلامت روانی فرزندان دارای والدین شاغل و غیر شاغل

1282 بازدید

سلامت روان يكي از ملاك هاي اصلي ارزيابي يك جامعه است و بي شك نقش چشمگيري در كارآمدي وپيشرفت آن بازي مي كند هدف: از پژوهش حاضر مقايسه ميزان سلامت روان دانش آموزان دختر داراي مادران شاغل وغير شاغل مي باشد روش : روشانجام پژوهش ازنوع علي مقايسه اي.جامعه آماري شامل داش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحيه يك شهركرمانشاه كه 240 نفر ( به تفكيك 120دانش آموز دختر مادران شاغل و120نفر دختران مادران غير شاغل‌) مي باشد كه به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند ابزار پژوهش عبارتند از پرسشنامه دموگرافيك وپرسشنامه سلامت رواني scl90 يافته ها نتايج پژوهش نشان داد كه – اختلاف معناداري بين ميانگين نمره در فاكتور هاي شكايت جسماني – حساسيت بين فرد ي– افسردگي – اضطراب – پرخاشگري – فوبيا – پارانويا – وروانپريشي – بين دختران مادران شاغل و دختران مادران غير شاغل وجود دارد روش آماري بكار رفته شده آزمون t‌ گروه هاي مستقل وتحليل واريانس يك طرفه ANOVA استفاده شده است و با توجه به نتايج معلوم می شود که مقدار این میانگین برای دختران مادران شاغل بیشتر است. و دختران مادران غير شاغل از سلامت رواني بهتري برخوردار هستند

 

كليد واژه ها : سلامت رواني - مادران شاغل ومادران غير شاغل

 

 100صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 22000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


نحوه ی گذراندن اوقات فراغت معلمان شهرسیرجان با تاکید بر فعالیت های ورزشی و ارتباط آن با فرسودگی شغلی

967 بازدید

هدف ازپژوهش حاضر نحوه ی گذراندن اوقات فراغت معلمان شهرسیرجان با تاکید بر فعالیت های ورزشی و ارتباط آن با فرسودگی شغلی در سال تحصیلی 93-92می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی بیانی بوده و شیوه یجمعآوریدادههاو اطلاعات،مطالعاتاسنادیوکتابخانهایو مطالعاتمیدانی و همچنین ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه ای، شامل دو بخش که بخش اول شامل پرسشنامه یچندگزینهایمحققساخته دارای 17 گویه است .جهتبه دستآوردننظرمعلمان شهرسیرجانکه روایی پرسشنامه توسط 12 نفر از اساتید تربیت بدنی سنجیده و پایایی آن 81% به دست آمده است،و بخش دوم آن، پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ که دارای 22 گویه که ضریب آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت و پایایی آن به میزان 81% محاسبه شد.جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه معلمان شهر سیرجاناست که تعداد آنها 3934 نفر می باشد، از طریق جدول مورگان و بر حسب نسبت تعداد معلمان هر منطقه و به صورت خوشه ای تعداد 600 نفر(300 زن و مرد300) به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی(جداول فراوانی و نمودار میله­ای) و آمار استنباطی خی2 و فریدمن استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که زمان فراغت معلمان بین 2 تا 3ساعت در روز بوده است. به ترتیب اولویت تماشای تلویزیون،مطالعه ورسیدگی به فرزندان جزوه فعالیت های فراغتی معلمان قرار داشت. معلمان علت عدم پرداختن به ورزش را کمبود وقت ،بی انگیزگی و بی حوصلگی بیان كردند. اکثر معلمان در اوقات فراغت خود به فعالیت های ورزشی می پردازند.انگیزه اصلی معلمان از پرداختن به ورزش،سلامتی جسمانی، تناسب اندام وسلامت روان بود.محل انجام ورزش باشگاه و منزل است . نتایج در مورد فرسودگی شغلی نشان داد معلمان شهر سیرجان تنهادر زیر مقیاس کفایت شخصی در پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ ارتباط معنی داری وجود دارد.ولی زیر مقیاس های خستگی هیجانی و مسخ شخصیت در پرسشنامه فرسودگی ارتباط معنی داری وجود ندارد. همچنین تفاوتی بین فرسودگی شغلی زن و مرد وجود نداشت .

 

واژگان کلیدی: اوقات فراغت، تربیت بدنی، معلمان، فرسودگی شغلی، شهر سیرجان.

 

 100صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 26000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


نقش پیش‏ بینی کننده سلامت اجتماعی مبتنی ‏بر آموزه های اسلامی با پرخاشگری نوجوانان دوره اول متوسطه شهر یزد

1191 بازدید

هدف:سلامت اجتماعي تابعي از عوامل مختلف اجتماعي و فرهنگي است و دانش آموز دوره ابتدایی پس از ورودبه دوره دبیرستان و مرحله نوجوانی و بلوغ با محيط وشرایط جديدي روبرو مي شود كه بازندگي قبلي اوومحيط اجتماعي گذشته اش متفاوت مي باشد.اين پژوهش به منظور بررسي نقش سلامت اجتماعي مبتنی‏بر آموزه‏های اسلامی در پرخاشگری نوجوانان كه فرضيات آن از تئوريهاي مختلف سلامت اجتماعي و نظريه هاي مختلف پرخاشگری استخراج و انجام گرفته‏ است.

روش : بررسي ، تلفيقي از روش كتابخانه اي و ميداني است. در بررسي ميداني 351  نفراز دانش آموزان دوره اول دبیرستان یزد. ابزار پژوهش عبارت بود از پرسشنامه سلامت اجتماعي مبتنی بر آموزه های اسلامی (شمسایی، شریفی و جدیدی، 1393) و پرسش‏نامه پرخاشگری (آیزنگ [1]وگلینویلسون[2]،1975) . نمونه این پژوهش عبارت بود از تعداد 351نفر از 4013نفر کل دانش‏آموزان دوره اول دبیرستانهای شهر یزد که به روش نمونه گيري تصادفی طبقه ای [3]انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. و برای تجزیه و تحلیل داده های آماری پس از بررسی نرمال بودن توزیع در جامعه، از روش آماری همبستگی و رگرسیون استفاده شده است.

نتایج: یافته‏های پژوهش حاضر نشان می دهد بین سلامت اجتماعی مبتنی‏بر آموزه‏های اسلامی و هر پنج مولفه آن که شامل(صداقت و پایبندی به پیمان،به معنویت دینی،به رعایت حقوق وبرادری،به رعایت ادب وعفت،به مشارکت و همبستگی) با پرخاشگری نوجوانان رابطه معنی‏دار منفی و معکوس وجود دارد یعنی با افزایش سلامت اجتماعی پرخاشگری نیز کاهش می یابد.

همچنین در جدول ناحیه معنی داری و آماره آزمون f جهت بررسی معنی داری مدل رگرسیون آمده است همانگونه که نتایج نشان می دهد ناحیه معنی داری 0.000 می باشد که از 5% سطح خطای آزمون کمتر است لذا می توان تشخیص داد مدل برازش شده معنی دار می باشد.

همچنین در ادامه با بررسی جدول میزان عرض از مبدا مدل برازش شده 1.17 استخراج گردیده است و بدلیل آنکه ناحیه معنی داری آزمون مدل سلامت 0.000 استخراج گردیده و از 5% سطح خطای آزمون کمتر است معنی داری مدل پیشنهادی تایید می گردد.

 

واژگان کلیدی: سلامت اجتماعی، پرخاشگری، آموزه های اسلامی

 

 80صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد +پرسشنامه قیمت 23000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


نقش عزت نفس سازمانی در رابطه بين عدالت سازمانی با سازگاری شغلی در كاركنان کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان

1351 بازدید

هدف از اين پ‍ژوهش بررسی نقش واسطه اي عزت نفس سازماني در رابطه بين عدالت سازماني با سازگاري شغلي كاركنان بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق شاما کارکنان کمیته امداد استان اصفهان به حجم 750 نفر بوده اند، نمونه آماري شامل 150 نفر است كه به روش نمونه‌گیری خوشه اي انتخاب شد .ابزار اندازه گيري پرسشنامه عزتنفسسازماني پير،گاردنر،كامينگزودانهام، پرسشنامه سازگاري شغلي پوركبيريانو پرسشنامه عدالت سازماني نيهوفومورمن بوده است . تحلیل داده ها با آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون صورت گرفت. نتایج نشان داد که عزت نفس در رابطه بين عدالت سازماني و سازگاري شغلي نقش ميانجي دارد .از طرفی مولفه هاي عدالت سازماني با سازگاري شغلي داراي ارتباط معني داري هستند. همچنين در بین مولفه هاي سازگاري شغلي عزت نفس سازماني با فعال بودن ، واكنش پذيري و پشتكار داراي ارتباط معني داري است .از طرف ديگر ازبین متغيرهاي پيش بين ، مولفه هاي عدالت سازماني عدالت توزيعي و عدالت رويه اي و متغير پيش بين عزت نفس سازماني با متغير ملاك سازگاي شغلي دارای رابطه معنادار هستند كه به ترتيب عزت نفس سازماني از عدالت توزيعي و عدالت توزيعي ازعدالت رويه اي بتای بزرگتری دارد و پیش‌بین قوی‌تری برای ساز گاري شغلي می‌باشد.

كليد واژه‌ها : سازگاري شغلي ، عدالت سازماني ، عزت نفس سازماني


 95صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه قیمت 28000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


ارزيابي کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در مديريت منابع انسانی دانشگاه شیراز

دسته بندی: روش تحقیق, مدیریت
1195 بازدید

     هدف تحقيق حاضر ارزيابي کاربرد سيستم‌هاي اطلاعات مديريت در مديريت منابع انساني دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکي شیراز مي‌باشد. سوالات پژوهش ميزان کاربرد سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي، جذب، توسعه منابع انساني، ارزشيابي و مديريت پاداش کارکنان و امور رفاهي و اداري پرسنلي کارکنان را مورد بررسي قرار داده است.روش تحقيق توصيفي و از نوع پيمايشي بوده است. جامعه آماري شامل 259 نفر از مديران دانشگاه شیراز و علوم پزشکي شیراز در سال تحصيلي 88-1378 بود که با استفاده از روش     نمونه گيري تصادفي طبقه اي متناسب با جامعه آماري تعداد 39 مدير از جامعه مديران دانشگاه شیراز و 92 مدير از جامعه مديران دانشگاه علوم پزشکي شیراز به عنوان نمونه انتخاب گرديد. ابزار جمع آوري اطلاعات شامل پرسشنامه محقق ساخته حاوي 39 گويه بود که ضريب پايايي آن با استفاده از فرمول کرونباخ92/0 بدست آمد.تجزيه و تحليل داده‌ها در دو سطح آمار توصيفي ( فراواني، درصد فراواني، ميانگين، انحراف معيار) و آمار استنباطي (t تک متغيره و تحليل واريانس چند متغيره مانوا) آزمون لوين صورت گرفت. يافته‌هاي پژوهش نشان داد از سيستم اطلاعات مديريت در سازماندهي و جذب کارکنان ، توسعه کارکنان استفاده نگرديده است. ولي اين سيستم در ارزشيابي و پاداش دهي کارکنان تا حدودي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين اين سيستم در امور رفاهي کارکنان نيز به جز مواردي که مربوط به اطلاع رساني در رابطه با چگونگي محاسبه و پرداخت حقوق بازنشستگي و در خصوص غذاخوري و تسهيلات مربوط به آن مي‌باشد، کاربرد نداشته است. ولي طبق نتايج حاصله سيستم اطلاعات مديريت در امور اداري و پرسنلي کارکنان کاربرد دارد. در خصوص نظرات مديران دانشگاه شیراز و علوم پزشکي شیراز نيز با توجه به ويژگي‌هايي مانند جنسيت، رشته تحصيلي، دانشگاه محل خدمت، مدرک تحصيلي، تفاوت معناداري مشاهده نگرديد و تنها بررسي نظرات مديران بر اساس سابقه کار
رابطه ي معناداري را نشان دادند.

 

كليدواژه‌ها: سيستم اطلاعات مديريت، مديريت منابع انساني، اطلاعات.

 

 

 

 160صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه  قیمت 34000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


تاثیر آموزشهای شناختی – رفتاری بر میزان رضایت زناشویی والدين دانش آموزان دختر مدارس ابتدايی

646 بازدید

در این پژوهش تاثیر آموزشهای شناختی – رفتاری بر میزان رضایت زناشویی والدين دانش آموزان دختر مدارس ابتدايي ناحیه 2 اصفهان در سال تحصیلی 87-88 مورد بررسی قرار گرفته است . در این تحقیق از ميان 37 مدرسه ناحيه 2 شهر شيراز به روش تصادفي خوشه اي 5 مدرسه انتخاب و سپس از ميان اين 5 مدرسه30 زوج (60 زن و مرد ) به روش تصادفي ساده انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند . پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ قبل از شروع آموزش های شناختی و رفتاری در مورد هر دو گروه اجرا شد . سپس گروه آزمایش 15 ساعت ( 5 جلسه سه ساعته ) تحت آموزش های شناختی – رفتاری قرار گرفت . در این مدت به منظور حذف اثر آزماینده ( آموزشهاي مربوط به موضوع ) گروه کنترل تحت آموزش های نامربوط قرار داشت ( آموزش هايي غير از آموزش خانواده ، از قبيل نحوه مشاركت اولياء در رفع مشكلات مدارس و غيره ). پس از اتمام دوره آموزشی مجدداً پرسشنامه رضایت زناشویی در مورد هر دو گروه اجرا شد , با استفاده از آزمون t مستقل و تحلیل واریانس دو طرفه یافته های حاصل از اجرای بار دوم پرسشنامه رضايت زناشويي انريچ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج تحقیق نشان داد که آموزش های شناختی – رفتاری موجب افزایش رضایت زناشویی والدين می گردد و در سطح 0.05 معنی دار است. ( به عبارت ديگر آموزش خانواده به صورت معنی داری موجب افزایش رضایت زناشویی شده است ) ، و از ديگر يافته ها معلوم شد که جنسیت والدين تاثیری بر میزان اثر بخشی آموزش های شناختی ندارد .  

 

كلمات كليدي :آموزشهای شناختی – رفتاری ، رضايت زناشويی ، كلاسهاي آموزشي ، خانواده

 

 

 75صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه قیمت 22000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تاثیر آسیبهای تعطیلات بر عملکرد آموزشی و عملکرد رفتاری دانش آموزان

848 بازدید

هدف از تحقیق حاضربررسی تأثیر آسیبهای تعطیلات بر عملکرد آموزشی و عملکرد رفتاری دانش آموزان از دیدگاه مدیران، دبیران و دانش آموزان شهر مرودشتبود.. جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت بود از تمامی مدیران، دبیران و دانش آموزان مقطع متوسطه آموزش و پرورش شهرستان مرودشت در سال تحصیلی 89-88 شامل60 نفر مدیر ، 500 نفر دبیر و 8000 دانش آموز که از بین آنها نمونه ای به تعداد 18 مدیر،150 دبیر و200 دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گرد آوری اطلاعات در این تحقیق پرسش نامه سنجش عملکرد رفتاری و آموزشی بود .برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح آمار توصیفی (‌ محاسبه ی فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از آزمون تي­تست و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شدنتایج تحقیق نشان داد.                                

.- از نظر دانش آموزان، معلمان و مدیران، تعطیلات بر عملکرد تحصیلی(آموزشی) دانش آموزان تاثیر منفی داشت و میزان تاثیر منفی تعطیلات بر عملکرد تحصیلی نسبتا زیاد بود. همچنین از نظر دانش آموزان، معلمان و مدیران، تعطیلات بر عملکرد رفتاری دانش آموزان تاثیر منفی داشت و میزان تاثیر منفی تعطیلات بر عملکرد رفتاری دانش آموزان نسبتا زیاد بود. همچنینبین نظرات دانش آموزان ، دبیران و مدیران نسبت به تاثیر تعطیلات بر عملکرد آموزشی و رفتاری دانش آموزان تفاوت معناداری وجود نداشت.

 

کلید واژه ها: تعطیلات، عملکرد آموزشی ، عملکرد رفتاری

 

 100صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 19000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تاثيرسبک های مديريت مشاركتی وسنتی برخلاقيت دبيران

948 بازدید

هدف از انجام پژوهش حاضر بررسي تاثير سبكهاي مديريت (مشارکتي و سنتي) بر خلاقيت دبيران در مدارس متوسطه دولتي شهر تهران بوده است.جامعه آماري961 نفرو گروه نمونه تحقيق شامل275 نفر از دبيران (زن129 و مرد146) مدارس متوسطه مي با شد كه در سال تحصيلي89-88 مشغول كار بوده اند و با روش تصادفي سهميه اي انتخاب گرديده اند. از دو ابزار، مقياس افتراق مفهومي مديريت و پرسشنامه خلاقيت دبيران براي جمع آوري اطلاعات استفاده شد.پرسشنامه ازدبيران نواحي1و2ازنواحي چهارگانه شهرتهران مي باشد.روش تحقيق حاضرازنوع پيمايشي همبستگي است. روايي وپايايي ابزار ها با استفاده از روش تحليل گزينه و آلفاي كرونباخ بدست آمد. نتايج به دست آمده از پژوهش عبارتند از:

1- ضرايب همبستگي بين سبكهاي مديريت (سنتي، متعادل و مشاركتي) و خلاقيت نشان داد كه رابطه بين هر سه سبک مديريت (سنتي، متعادل و مشارکتي) با خلاقيت دبيران مثبت و در سطح 01/ 0معني دار است

2-ضرايب تعيين بدست آمده از رگرسيون بين سبكهاي مديريت (سنتي، متعادل و مشاركتي) و خلاقيت نشان مي دهد سبك مديريت مشاركتي نسبت به ساير سبكها (سنتي و متعادل)پيش بيني دقيق تري براي خلاقيت دبيران ارائه مي دهد. وهمچنين رگرسيون بين سبك مديريت و خلاقيت نيز (55/0R2=) است.

3- تفاوت بين ضرايب همبستگي بدست آمده از سبك مديريت مشاركتي و خلاقيت با سبك مديريت سنتي و خلاقيت در سطح 01/0 معنی داراست.

4- بين سبک مديريت مديران زن و مرد تفاوت معنی داري در سطح 01/0 وجود دارد.

كليد واژه: سبكهاي مديريت، مشارکتي، سنتي، متعادل، خلاقيت

 

 
 

 

 

 

 84صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه قیمت 22000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید




تماس با ما
کد تماس با ما