مشاهده / بستن موضوعات

ابتدا مطلب مورد نظر خود را جستجو نماییدو سپس بر روی دکمه ی ادامه مطلب کلیک کنید ، اگر آن مطلب مورد تایید شما بود روی دکمه ی خرید آنلاین کلیک نمایید و بلافاصله پس از پرداخت موفق لینک دانلود برای شما باز می شود .

ارزش در معرض خطر و بازدهی‌های حدی در بازار سکه بهار آزادی و بازار سهام در ایران: با استفاده از تئوری ارزش حدی

دسته بندی: مدیریت
679 بازدید

اندازه‌گیری ریسک بازار مسأله‌ای است که از دیرباز ذهن محققان را به خود مشغول ساخته است. در این زمینه رویکردهای مختلفی ارائه شده است. این رویکردها را می‌توان بر اساس تکنیک‌های آماری مورد استفاده در سه طبقه رویکردهای پارامتریک، نیمه‌پارامتریک و ناپارامتریک تقسیم‌بندی نمود به‌ طوری ‌که اغلب سنجه‌های ریسک[1]در قالب این رویکردها، ریسک را انداه‌گیری می‌نمایند. در میان سنجه‌های مختلف ریسک، ارزش در معرض خطر[2]، یک سنجه‌ای نوظهور است. در این تحقیق عملکرد ارزش در معرض خطر پارامتریک در پیش‌بینی ریسک شاخص بازدهی نقدی بورس اوراق بهادار تهران و سکه بهار آزادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نتایج حاصل از پس‌آزمایی[3] مدل‌های ارزش در معرض خطر در این مطالعه حاکی از اینست که اولاً مدل‌هایی که پویایی‌های بازده و نوسانات بازده را در نظر می‌گیرند، نسبت به سایر مدل‌ها عملکرد بهتری دارند. در تحقیق پیش روی، این مدل‌ها به ترتیب شامل مدل‌های خودبازگشتی-میانگین متحرک[4] و مدل‌های خودبازگشتی مشروط بر ناهمسانی واریانس[5] می‌باشد. ثانیاً مدل‌هایی که در برازش توزیع پارامتریک به داده‌ها دارای انعطاف می‌باشند عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر مدل‌ها از خود نشان می‌دهند. در این مطالعه مدل فراتر از آستانه[6] در شمار این مدل‌ها قرار دارد.

از طرفي متوسط زمان انتظار براي يك شاخص كه نشانگر بازدهي روزانه پايين‌تر از آستانه 01/0 مي‌باشد 3 روز و همچنين براي يك دوره زماني ثابت، احتمال مشاهده حداقل بازدهي روزانه بالا‌تر از آستانه 01/0- براي يك روز آينده حدود 27% مي‌باشد.

 

کلید واژه: متوسط زمان انتظار، بازدهی حدی، تئوری ارزش فرین، ارزش در معرض خطر، رویکردهای پارامتریک، ریسک.

 

 140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 17000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


اندازه گیری میزان بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی و میزان تأثیر آنها بر سرآمدی و تعالی سازمان

دسته بندی: مدیریت
1752 بازدید

تعالی سازمان در گرو جهت گیریهای بهبود در همه زمینه ها و ابعاد سازمانی است. سرآمدی ابتدا نیازمند بلوغ سازمانی است، یعنی اینکه الگوی سرآمدی بر مبنای شکوفایی و بلوغ سازمانی مشروعیت پیدا می کند. تعیین سطح بلوغ، سازمان ها را قادر می سازد تا بتوانند حوزه های بهبود را تشخیص داده و اقدامات لازم را با توجه به سطح بلوغ سازمان برای بازنگری استراتژیهای سازمان انجام دهند. در این میان اندازه گیری سطح بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

تحقیق حاضر با هدف اندازه گیری میزان بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی و میزان تأثیر آنها بر سرآمدی و تعالی سازمان در شرکت فولاد مبارکه در سال 1389 انجام گرفت که در آن از جامعه‌ي آماری مدیران و کارشناسان در دو گروه 140 و 95 نفری، به ترتیب 105 و 76 نفر به عنوان نمونه با استفاده از جدول مورگان به روش تصادفی انتخاب گردید و با استفاده از متون علمی و مشاوره خبرگان صنعت دو پرسشنامه به منظور اندازه گیری میزان بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی و میزان تأثیر آنها بر سرآمدی و تعالی سازمان طراحی گردید و پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از نرم افزار Spss ، Minitab ، آزمون نرمالیتی کولموگروف - اسمیرنوف، آزمون تی، آزمون آنووا، آزمون توکی، ضریب همبستگی پیرسون به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته شد. نتایج حاصل بیانگر این است که میزان بلوغ فردی ٪18/81 ( بلوغ اجتماعی ٪30/84، بلوغ عقلی ٪58/77، بلوغ حرفه‌ای ٪12/83 و بلوغ عاطفی ٪68/79 )، میزان بلوغ فرآیندی ٪48/62 (تعریف فرآیندها ٪14/63، طراحی فرآیندها ٪28/62، ارزیابی فرآیندها ٪24/61، بهبود مداوم فرآیندها ٪84/65، یکپارچگی میان فرآیندها ٪76/60، چابکی فرآیندها ٪76/58، نظام ها و سیستم های پشتیبانی کننده از فرآیندها ٪76/60، الگوبرداری از فرآیندهای سازمان های موفق ٪76/64، صاحبان فرآیندها ٪76/64)، میزان بلوغ سازمانی ٪32/67 (رهبری سازمان ٪54/63، فرهنگ سازمان ٪56/60، مهارتهای کارکنان سازمان ٪04/67، سیستم ها و نظام های سازمان ٪22/75، تغییر و تحول سازمانی ٪90/73، یادگیری سازمانی ٪92/63، ساختار سازمان ٪94/66) و بلوغ کلی ٪32/70 بدست آمد، علاوه بر این میزان تأثیر بلوغ فردی، فرآیندی و سازمانی بر سرآمدی و تعالی سازمان به میزان ٪86/47، ٪36/49 و ٪44/49 برآورد گردید.

کلمات کلیدی: بلوغ فردی، بلوغ فرآیندی، بلوغ سازمانی، توسعه منابع انسانی، مهندسی مجدد، سازمان یاد‌گیرنده، مدل بلوغ قابلیت کارکنان.

 

 190صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه  قیمت 19000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی آثار حد نوسان قیمت در بورس اوراق بهادار تهران

دسته بندی: حسابداری
1055 بازدید

در یک اقتصاد آزاد و رقابتی تنها عوامل تعیین قیمت یک دارایی، عرضه و تقاضا است. یکی از اهداف عمده تشکیل بورس های اوراق بهادار، ایجاد ساز و کار منظم و شفاف برای تعیین قیمت دارایی های مالی است. یکی از قوانینی که بدین منظور در برخی بازارهای مالی وضع شده است حدنوسان قیمت سهام است. بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که اعمال حدنوسان قیمت سهام سبب کنترل نوسانات قیمت سهام در این بازارها ÷می گردد اما عده ای دیگر معتقدند که حدنوسان قیمت سهام، عامل افزایش نوسانات در قیمت سهام و تسری نوسانات سهام از روز معاملاتی به روزهای آینده است.  

در این تحقیق سعی بر آن است تا رابطه بین حدنوسان قیمت سهام و نوسانات بازار سهام بررسی شود. متغیر مستقل، حد نوسان قیمت سهام و متغیر وابسته، نوسان بازده سهام می باشد. دوره تحقیق از تاریخ 7/3/82 تا 21/2/88 و جامعه آماری شامل شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. از 7/3/82 حد نوسان 5درصدی برای کلیه سهام موجود در بورس اعمال گردید. سپس حد نوسان قیمت سهام در دو مرحله تغییر کرده است یعنی ابتدا از تاریخ 30/9/84 از 5درصد به 2درصد کاهش یافت و سپس در تاریخ 21/2/87 به 3درصد افزایش یافت. به منظور برآورد نوسان بازده سهام، ،نمونه ای شامل 41 شرکت برتر بورس که هر سه دوره اعمال حدنوسان قیمت را تجربه کرده بودند فراهم گردید. پس از محاسبه بازده روزانه سهام از قیمتهای پایانی این شرکت ها، آماره واریانس بازده سهام محاسبه و مورد استفاده قرار گرفت تا با مقایسه واریانس بازده سهام در سه دوره، میزان نوسان پذیری دوره های مختلف اعمال حدنوسان قیمت، مورد مقایسه قرار گیرد.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین حدنوسان قیمت سهام با نوسان بازار سهام یک رابطه منطقی برقرار نمی باشد. یعنی با افزایش / کاهش حدنوسان قیمت سهام در یک بازار، نمی توان رفتار نوسان بازار سهام را پیش بینی نمود که آیا کاهش / افزایش می یابد یا خیر؟ آنچنان که با کاهش نرخ حد نوسان از 5 درصد به 2 درصد و سپس افزایش آن به 3 درصد در طی سه دوره اعمال حدنوسان در بورس اوراق بهادار ایران، نوسان بازده روزانه سهام، همواره سیر نزولی داشته و کاهش یافته است.  

 

کلید واژه: حدنوسان قیمت سهام، متوقف کننده های خودکار، حجم مبنا، سهام شناور آزاد و بازده روزانه سهام

 

 70صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 17000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تأثير بانکداری الکترونيک بر عملکرد نظام بانکداری بدون ربا

دسته بندی: مدیریت
1280 بازدید

در اين تحقيق به دنبال بررسي تأثير بکارگيري بانکداري الکترونيک بر کارايي سيستم بانکي مي باشيم. با توجه به استقرار نظام بانکداري بدون ربا در ايران ، در اين تحقيق تأثيرات اين سيستم بر نظام بانکداري بدون ربا مورد نظر ما بوده وکشور مالزي به دليل استقرار نظام بانکداري بدون ربا جهت مطالعه تطبيقي انتخاب گرديد. بر اين اساس در ابتدا به بررسي مفاهيم مرتبط با بانکداري الکترونيک و کارايي سيستم بانکي مي پردازيم.در ادامه اين تحقيق ، آمار و ارقام مرتبط با موضوع تحقيق را در ايران و مالزي مورد مقايسه و بررسي قرار داده و از اين طريق نتايج مورد نظر استخراج مي گردد.شيوه پرسشنامه در اين تحقيق براي اثبات ارتباط بين يانکداري الکترونيک و کاهش هزينه سيستم بانکي که به صورت مستقيم بر کارايي آن تأثير گذار است مورد استفاده قرار مي گيرد..بر اين اساس،هزينه عملياتي و هزينه سبد تأمين سرمايه سيستم بانکي مالزي را مورد توجه و کنکاش قرار داده و با مقايسه آن با هزينه هاي سيستم بانکي در ايران و بيان ارتباط آن با بانکداري الکترونيک به نتايج مطلوبي خواهيم رسيد

 

کليدواژه‌ها: سيستم بانکداري بدون ربا، بانکداري الکترونيک، هزينه، نرخ بهره، کارايي، ايران، مالزي

 

220صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد +پرسشنامه  قیمت 19000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی رابطه بين رضايت شغلی و مسئوليت پذيری در ميان کارکنان بانک مرکزی ايران

دسته بندی: مدیریت
1337 بازدید

تحقیق حاضر از جمله تحقیقات کاربردی برای یافتن وجود رابطه و همبستگی بین دو عامل رضایت شغلی و مسئولیت پذیری در بین کارکنان رسمی بانک مرکزی در شهر تهران است. این تحقیق از یک فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی تشکیل می شود . گرد آوری اطلاعات و داده های مربوط به تحقیق با توزیع 200 فرم پرسشنامه حاوی 20 سوال مربوط به رضایت شغلی و 14 سوال مربوط به مسئولیت پذیری صورت گرفت. کل کارکنان بانک از نظر سن, جنس, سابقه خدمت, گروههای شغلی و سطوح تحصیلی دسته بندی و افراد نمونه با در نظر گرفتن نسبت هر گروه بطور تصادفی انتخاب شدند. قبل از توزیع پرسشنامه ها پایایی آنها از طریق آزمون آلفای کرونباخ تست و پس از بدست آوردن ضریب 89 درصد برای پرسشنامه رضایت شغلی و 87 درصد برای پرسشنامه مسئولیت پذیری تعداد 200 فرم پرسشنامه در هر زمینه توزیع و تنها 179 پرسشنامه تکمیل و عودت شد که با انجام آزمونهای کوموگروف- اسمیرنوف و اسپیرمن نتایج حاصل مبین وجود رابطه بین این دو عامل و عوامل فرعی اعم از جنس, سن, سابقه خدمت, گروههای شغلی و سطوح تحصیلی می باشدکه در نتیجه فرضیه اصلی و تمامی پنج فرضیه فرعی تحقیق مورد تایید قرار گرفت.  

 

 150صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 17000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی میزان تاثیر عوامل کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بر اساس مدل تلفیقی رضایتمندی سوئدی و سروکوال

دسته بندی: مدیریت
719 بازدید

در عصر حاضر اغلب سازمان ها و شركتها به این نکته مهم پی برده اند که راز باقی ماندن در عرصه رقابت، بدست آوردن مشتریان بیشتر و حفظ آنها می باشد. در این زمینه تلاش برای دستیابی به کیفیت بالا و کسب رضایت مشتری از طریق ارائه خدمات پس از فروش مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار مي باشد. این هدف مطلوب کلیه سازمان ها بویژه شرکتهای خودرو ساز می باشد.

هدف این تحقیق، شناسایی و اولویت بندی عوامل کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان در فرآیند خدمات پس از فروش شرکت توليدكننده خودروهاي سنگين، ایران خودرو دیزل، می باشد. مدل بکار رفته در این تحقیق از تلفیق مدل سروکوال و مدل رضایتمندی سوئدی حاصل شده است. با استفاده از این مدل، عوامل کیفیت خدمات بر اساس مدل سروکوال بعنوان متغیر مستقل و شاخصهای رضایتمندی سوئدی بعنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. تحقیق حاضر از منظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی، می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه، دارندگان خودروهای تجاری سنگین مدرن شرکت ایران خودرو دیزل، می باشند که برای دریافت خدمات پس از فروش به نمایندگی های مجاز آن شرکت در کشور مراجعه می نمایند.

برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است که تعداد 196 نفر از دارندگان خودروهای ذکر شده به سوالات ، پاسخ داده اند که نتايج تحلیل ها و آزمونهاي آماري حاكي از آن است كه شکاف و فاصله معنی داری بین انتظارات مشتريان و ادراک آنها از کیفیت خدمات، وجود دارد و این شکاف نشاندهنده آن است که کیفیت خدماتی که مشتریان دریافت کرده اند، پایین تر از انتظارشان بوده است. یعنی شرکت مذکور در هیچیک از ابعاد کیفیت خدمات، نتوانسته است رضايت مشتریان را جلب نماید. همچنين اولویت عوامل کیفیت خدمات بر شاخصهای رضایتمندی سوئدی از ديدگاه مشتريان يكسان نمي باشد و به ترتیب، عوامل قابلیت اعتماد، پاسخگویی، اطمینان، محسوسات و همدلی، از نظر مشتریان دارای اولویت می باشند.

 

 140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد +پرسشنامه قیمت 19000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی نقش کارکنان و نیروی انسانی در بروز سوانح دريايی

دسته بندی: مدیریت
640 بازدید

بيش از 90% حمل و نقل كالا در جهان از طريق دريا و توسط كشتيها صورت مي پذيرد[1] و سهم ايران از حمل و نقل كالا از طريق دريا توسط كشتيها، بيش از 94% برآورد شده است[2]. جابجایی انبوه كالا از يك سو و ارزان بودن حمل و نقل دريايي از سوي ديگر، فعاليتهاي دريايي را بسيار پراهمیت نشان می دهد. در اين بين سالانه سوانح دريايي زيادي بوقوع مي پيوندد كه اين سوانح عمدتاً در اثرسهل انگاري و بي دقتي عناصر انساني به دليل خستگي ، فقدان استراحت لازم ، طراحينامناسب كشتي، شيوه مديريت ، آموزش و ....، روي مي دهد که علاوه بر خسارت جانی و مالی، محیط زیست را نیز تهدید می کند.

عموماً كشتي ها در محيط پرجنب و جوش و پويا، فعاليت مي كنند، اغلب، کارکنان كشتي، در فضایی پرتنش فعالیت و استراحت می کنند و جابجايي هاي روزمره شغلي دارند كه به هنگام رسيدن به بندر ، كار در آن و حركت از بندر مختل مي شود . وجود چنين شرايطي كه مستلزم زندگي در محل كار به مدت طولاني است، زندگي شغلي منحصر به فردي را ايجاد مي كند كه بطور حتم خطرات بروز اشتباهات انساني را افزايش مي دهد . سالانه تعداد زيادي سوانح دريايي در كشور به وقوع مي پيوند كه عنصر انساني نقش اساسي را در بروز آنها ، ايفاء مي كند. شناسايي و تجزیه و تحلیل مولفه هایی که بر افراد به عنوان کارکنان در روی کشتیها، تأثیر دارد و این مولفه در صورت عدم توجه شرایطی را پیش می آوردند که منجر به وقوع سوانح دریایی شدید و بسیار شدید مي گردد.ارزيابي هر كدام از مولفه ها در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است. تحقيق به دنبال بررسي و شناسايي عوامل موثر بر عناصر انساني در وقوع سوانح دريايي مي باشد.

محقق برآن است تا از يافته هاي تحقيق برای جلوگیری از بروز سوانح مشابه در آينده بتوان استفاده نمود .

 

 200صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه  قیمت 19000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 


تاثیر تبلیغات و ابعاد برند بر قصد خرید مشتریان گلاب قمصر کاشان

دسته بندی: مدیریت
451 بازدید

نام گذاری تجاری کالاهای فیزیکی به سبب ویژگی های ناهمگنی،دوام ناپذیری ازنام گذاری تجاری خدمات متمایز است.تحقیقات انجام گرفته در بخش فروش کالا ومحصولات مثل صنایع دستی ویا سوغات هر شهر نشان می دهدکه ابعاد نام تجاری مثل شواهد نام تجاری به طور اساسی بر رضایت ونگرش مصرف کننده و قصد خرید مجدد تاثیر می گذارد.(هورن،2003)

نام گذاری تجاری چیزی فراتر از خلق یک نشانه بیرونی است که طی آن کالا یا خدمت ،کالا یا شرکت آن را دریافت کرده باشد، بلکه نام های تجاری راهبردی است با هدف متمایزسازی ،عرضه وتدوین می شود.(کاپفرر،نقل ازقربانلو،1385)

نام و نشان تجاری سبب شناسایی یك فروشنده یا سازنده از سایر فروشندگان یا سازندگان می‌شود و می‌توان گفت كه امروزه نام و نشان تجاری كالا دارای چنان اهمیتی شده است كه حتی اهمیت آن به مراتب بالاتر از خود كالا است. امروزه نام و نشان کالاهای تجاری از ارزش بیشتری نسبت به سایر دارائیهای سرمایه ای شركت برخوردار می‌باشند( تقی‌پوریان و همكاران، 1388).

آنچه مسلم است اینکه ادامه فعالیت تولیدی بدون بازاریابی و تبلیغات برای فروش محصول امکان پذیر نیست لیکن باید دقت داشت که هر کالایی را در هر بازار نمی توان فروخت و فروش کالا در بازارهای مختلف نیازمند انجام تبلیغات مناسب آگاهی و اطلاع از علم بازار یابی است. (کاتلرو آرمسترانگ، 1984) 

در بازار های رقابتی امروزی توجه به این نکته حائز اهمیت است که تولید ، فروش وتبلیغات باید در کنار هم کار کنند تا منجر به بهترین نتایج شوند . تبلیغات هر برند ، فرآیندی پاسخ گو برای شناسایی ، پیش بینی و برآورده ساختن سود آور نیازهای مشتریان است . با این شیوه سازمان قادر خواهد بود محصولات خودرا مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد (نوررشیدی،43:1382) .

 

 105صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد +پرسشنامه قیمت 19000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 

 


تحلیل چند متغیره تابع چندکی و کاربردهای آن

دسته بندی: آمار, ریاضیات
1026 بازدید

آماره های ترتیبی و چندکها نقش بسیار اساسی در آمار ناپارامتری ایفا می کنند. چندک های تابع توزیع، در حالت تک متغیره با توجه به مفهوم آماره های ترتیبی روی خط اعداد حقیقی تعریف می شوند. تعمیم مستقیم چندک هابه حالت چند متغیرهبه خاطر نبود ترتیب طبیعی داده ها در فضای با بعد بیش از یک امکان پذیر نمی باشد، از این رو تعاریف و مفاهیم جدیدی برای ایجاد ترتیب در فضاهای چند بعدی مورد نیاز است که از مهمترین آنها می توان به مفهوم تابع عمق اشاره کرد. در فصل اول این پایان نامه به بیان تعاریف و مفاهیم لازم برای معرفی چندک های چند متغیره می پردازیم ، در فصل دوم با استفاده از یک نوعتابع عمق خاص به نام تابع عمق نیم فضا چندک چند متغیره را معرفی می کنیم. فرگوسن در سال 1967 چندک یک متغیره را با نمایشی متفاوت از گذشته معرفی کرد و در سال 1992 ابدوس و تئودورس با دنبال کردن کار فرگوسن چندک های چند متغیره را تعریف کرده اند و در سال 1996 چادوری با نگاهی متفاوت از ابدوس و تئودورس تعمیمی دیگر از کار فرگوسن ارائه داد. این مطلب را در فصل سوم گردآوری کرده ایم. چندک های چند متغیره، با استفاده از تابع مشتق، در فصل چهارم بررسی خواهند شد. در فصل پنجم تابع چندکی را تعمیم داده، و از این طریق به تعمیمی دیگر از چندک چند متغیره دست خواهیم یافت. در فصل ششم آماره های مقیاس و مکان در فضای چند بعدی را بر اساس تابع چندکی، توابع عمق و چندک های مورد بررسی قرار می دهیم و در آخر با ارائه شبیه سازی های مناسب چندک های چند متغیره را برای برخی از روش ها در فصل هفتم ارائه کرده ایم.

واژگان کلیدی: تابع عمق، مکان، میانگین بریده شده، مقیاس، ناحیه درون چارکی

 

 90صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 17000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


روش اسپلاین غیرچندجمله ای درجه پنجم برای حل عددی مسائل حساب تغییرات

دسته بندی: ریاضیات
918 بازدید

     در این پایان­نامه یک مسئله حساب تغییرات با استفاده از معادله اویلر-لاگرانژ تبدیل به مسئله مقدار مرزی می­شود و سپس این مسئله مقدار مرزی با استفاده از اسپلاین غير چند جمله‌اي كه به درجه پنجم تقليل مي‌يابد، حل می­شود و یک روش عددی از مرتبه شش بدست می­آید و همگرایی روش نیز بحث شده است و مثالهای عددی ارائه گردیده است که شامل مطالب زیر است:

   در فصل اول به ارائه تعاریف وتاریخچه مسئله حساب تغییرات پرداخته شده وهمچنین چگونگی بوجود آمدن مسئله مقدار مرزی از حساب تغییرات بررسی شده است و نیز مثالهایی از این نوع مسائل آورده شده است.

   در فصل دوم تاریخچه تعریف اسپلاین و تاریخچه به­کارگیری اسپلاین در حل معادلات دیفرانسیل بحث شده و همچنین روابط سازگار اسپلاین مثلثاتی که به اسپلاین درجه سوم تقلیل می­یابد آورده شده است.

   در فصل سوم موضوع اصلی تحقیق که یافتن رابطه اسپلاین غیر­چند­جمله­ای كه به درجه پنجم تقلیل مي‌يابد، محاسبه خطا و آنالیز همگرایی روش می­باشد بررسی شده است.

   در فصل چهارم با استفاده از روابط بدست آمده در فصل سوم به حل عددی مسئله حساب تغییرات پرداخته و نتایج عددی آورده شده و بالاخره نتایج و پیشنهاداتی آورده شده که می­تواند مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

 97صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 17000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید




تماس با ما
کد تماس با ما